Velkommen!
Hej og velkommen til Nellemann's Frimærker's webshop. Her kan du finde et væld af spændende frimærker, på nuværende tidspunkt ligger der ca. 305.000 frimærker online, men vi arbejder hele tiden på at udvide sortimentet. God fornøjelse!

Hjælp


Oprettelse og aktivering

Jeg vil gerne oprette mig som kunde, hvad gør jeg?
Klik på 'ny kunde' - og udfyld indtastningsfelterne og klik på 'registrer kundeoplysninger'. Herefter vil du modtage en email med et aktiveringslink, som du kan klikke på, for at bekræfte emailadressen.

Jeg vil gerne oprette mig som kunde men jeg får beskeden 'den angivne emailadresse er allerede registreret i vores system'?
Du har formentlig oprettet dig som kunde på et tidligere tidspunkt, hvorfor du ikke kan oprettet dig igen. Hvis du ikke kan huske dit kodorod, så forsøg da evt. at klikke på 'glemt kodeord' - for at få tilsendt et nyt. Du kan muligvis ikke kan logge ind, hvis du ikke har aktiveret din profil, da du oprettede dig. Forsøg da at finde aktiveringsemailen i dit system eller send os en email fra den emailadresse du har oprettet dig med, og bed os om at aktivere din profil.

Jeg har ikke modtaget en aktiveringsmail?

Der flere muligheder:

1: Der kan være forsinkelse på modtagelse af emails, både pga. vores og din egen mailserver. Hav derfor tålmodighed en times tid. Kommer der stadig ingen aktiveringsmail så gå til punkt 2.

2: Din email systemt opfatter vores email som spam, tjek derfor dit spamfilter og sørg for at få godkendt emails fra os. Hvis du ikke finder en aktiveringsmail fra os, så gå til punkt 3.

3: Du har indtastet din emailadresse forkert og derfor kan du ikke modtage emailen. Forsøg evt. at oprette din igen. Såfremt du får beskeden 'den angivne emailadresse er allerede registreret i vores system', betyder det, at du er oprettet i systemet. Forsøg evt. endnu engang at finde aktiveringsmailen i dit mailprogram. Kan det ikke lade sig gøre at løse problemet kontakt os da telefonisk eller på mail.


Login og profil

Jeg kan ikke huske mit kodeord?
Hvis du har glemt dit password, indtast da din emailadresse i 'login-boksen' i venstre side, og klik på 'glemt kodeord' - du vil herefter få tilsendt et ny password til din email adresse. Første gang du anvender dette password kan du ændre dette ved at klikke på 'ret-profil' nedest i 'login-boksen'

Kan i oplyse mig om mit kodeord?
Nej, alle kodeord bliver krypteret, og derfor har vi ikke mulighed og for at oplyse dig dit kodeord, da vi ikke kender det. For at få et nyt kodeord se punktet 'jeg kan ikke huske mit kodeord'.

Jeg har ændrede kontaktoplysninger. (Postadresse, emailadresse, telefon nr. mv.)
Når du er logget ind, så klik da på 'ret profil' og lav de nødvendige ændringer - klik herefter på 'registrer kundeoplysninger'. Herefter vil dine ændringer være gemt.


Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor kan jeg ikke se billeder af frimærkerne?
Vi forsøger, at have så mange frimærker som muligt online, også dem i den lavere prisklasse. Dette er en mulighed for vores kunder, for at få fyldt hullerne i samlingerne, ved købe mærkerne enkeltvis, men det betyder også at vi har over en kvart million frimærker til salg på nettet og det ville selvsagt være umuligt at afbillede alle disse.

Frimærkerne kan selvfølgelig altid besigtiges ved at besøgs butikken i dennes åbningstid.

Husk at vi har fuld returret i 14 dage, såfremt vores kunder mod forventning ikke skulle være tilfredse. Se evt. menupunktet 'salgsbetingelser' for nærmere info.

Hvordan kender jeg kvaliteten på frimærkerne, når jeg ikke kan se dem?
Du kan til en hver tid læse om vores kvalitetsstandarder, ved at klikke på menupunktet 'kvalitet'. Her er angivet,hvilken kvalitet, du kan forvente at modtage frimærker i.

Husk at vi har fuld returret i 14 dage, såfremt vores kunder mod forventning ikke skulle være tilfredse. Se evt. menupunktet 'salgsbetingelser' for nærmere info.

Hvorfor kender jeg ikke, det samlede porto og ekspeditionsgebyr, når jeg bestiller?
Ekspeditionsgebyret er altid kr. 15,50 - dette dækker ekspedition, emballage osv. Herefter tillægges den aktuelle porto, hvilket afhænger af vægt og størrelse. På bestillingssiden er der angivet et 'anslået porto ekspeditionsgebyr, som i de fleste tilfælde passer nogenlunde, men ændringer kan forekomme. Det er Post Danamarks takster, der gælder.


Køb og navigering

Hvordan finder jeg varerne?
På forsiden findes nogle dropdowns/'rullegardinmenuer', hvorfra naveringering foregår. Da vi har rigtigt mange varer i vores webshop, er der i nogle tilfælde brug for undermenuer, for at kunne afgrænse søgningen.

Eksempel 1: - Frimærker (frimærker er automatisk forvalgt)
Vælg region, ved at klikke på pilen og herefter klikke på den ønskede region, i dropdownmenuen til højre for dropdownmenuen hvor 'frimærker' er valgt. Herefter fremkommer en ny dropdownmenu, hvor det ønskede land vælges. Herefter fremkommer listen fra det ønskede land.

Eksempel 2: - Andre varegrupper end frimærker.
I princippet fungerer det som i punkt 1, men da frimærker automtisk er forvalgt, klik da på på pilen i dropdown menuen, hvor frimærker er forvalgt og vælg den ønskede varegruppe. Såfremt der fremkommer flere dropdownmenuer til højre for det første valg, indkreds da din søgning yderligere ved at også at vælge 'underkategorier'.

For guide til bestilling, se punktet 'Hvordan lægger jeg varer i indkøbskurven'.


Hvorfor er der 3 priskolonner i frimærkelisterne?
De priskolonner betyder som følger. (nummereret set fra venstre)

1: Postfrisk - Frimærker der ikke er stemplet med intakt lim på bagsiden.

2: Ubrugt - frimærker, der ikke er stemplet, men f.eks. har hængselspor på bagsiden - såfremt frimærker er helt uden lim, vil dette være angivet med teksten 'uden gummi)

3: Stemplet - frimærker der er stemplet.


Hvordan lægger jeg varer i indkøbskurven?
For at lægge varer i indkøbskurven så klik da på vares pris i kolonnen til højre, herefter fremkommer en pop-up med teksten 'er du sikker på at du vil føje dette objekt til indkøbskurven' - her klikkes 'ok' eller 'ja'. Varen er nu lagt i indkøbskurven. Dette kan ses indkøbsvognen i venstre side.

For guide til bestilling se punktet 'hvordan bestiller jeg varer'

Hvordan sletter jeg en varer fra indkøbskurven?
Der er flere muligheder

1:Jeg har IKKE klikket på 'bestil'
For at slette en vare fra indkøbs kurven, klik da på varer i indkøbskurven i venstre side, således at linien markes med grå/grøn, og klik herefter på slet valgte. Varen er nu slettet. Ønsker du at slette flere varer på en gang, klik da på varerne enkeltvis og klik herefter på 'slet valgte'. De markerede varer er nu slettet.

2: Jeg har klikket på 'bestil'
Hvis allerede er på bestillingssiden, fungerer det faktisk som i punkt 1, udover der klikkes på varerne i bestillingsvinduet istedet for i indkøbskurven til venstre.

Hvordan bestiller jeg varer?
Såfremt frimærkerne endnu ikke er lagt i indkøbskurven se da punktet ' Hvordan lægger jeg varer i indkøbskurven'.
Såfremt frimærkerne er lagt i indkøbskurven, klik da på 'bestil' i 'bunden' af indkøbskurven i venstre side af skærmbilledet. Herefter fremkommer bestillingssiden, hvor du kan vælge betalingsform og leveringsadresse. Klik der efter på 'bekræft din bestilling', for at afsende bestillingen endeligt.



Køb og vurdering:


Køber i frimærker?
Ja selvfølgelig gør vi det, men interessen varierer naturligvis med materialets type, mængde, kvalitet og pris.

For at kunne vurdere materialet og give et købstilbud, er det vigtigt at se det ’fysisk’ – hvorfor det bedste er at kigge forbi butikken i vores åbningstid og medbringe frimærkerne. Er det umuligt at møde op i butikken, kan vi evt. besøge dem, men i så vil der blive pålagt en timepris, såfremt vi ikke køber materialet – ring for nærmere oplysninger.

Hvor stor en del af katalog prisen betaler i?
Det kommer helt an på materialets kvalitet og sjældenhed, så katalogpris kan som regel ikke bruges som rettesnor.

Nellemann's Frimærker, Johnstrups Allé 1, 1923 Frb. C, Tlf.: 3537 5300, mail@nellefrim.dk